Clasa C este primul model clasic de serie Mercedes-Benz complet electrificat. Asta datorită unui starter-generator integrat și a unui sistem electric de 48 de volți sau a unei tehnologii hibride plug-in. Modelul hibrid plug-in are o autonomie electrică de aproximativ 100 de kilometri.
Alte îmbunătățiri tehnice includ caracteristici opționale, cum ar fi DIGITAL LIGHT și tracțiunea spate. Modelele Limuzină și T-Modell sunt lansate împreună, iar ele pot fi comandate începând cu 30 martie și vor ajunge în showroom-urile reprezentanțelor autorizate Mercedes-Benz în vara anului 2021.
VIDEO
Noua Clasa C are proporții dinamice datorită combinației consolei frontale scurte, ampatamentului lung și consolei din spate. Capota sportivă cu nervuri accentuează acest efect de mișcare. Alte caracteristici includ ecartamentul lat și roțile de la 17 până la 19 inci. În ceea ce privește modelul limuzină, stopurile au pentru prima dată un design din două piese, cu blocurile optice împărțite între lămpile laterale și cele de pe capacul portbagajului.
Interiorul adoptă elemente esențiale de la noua Clasa S. Zona șoferului are un ecran LCD. Ecranul central are o diagonală de 24,1 cm ca standard, fiind disponibil opțional și într-o versiune mai mare de 30,2 cm. Similar modelului Clasa S, noua Clasa C este echipată cu a doua generație MBUX (Mercedes-Benz User Experience).
Asistentul vocal „Hey Mercedes” devine mai interactiv. Anumite acțiuni pot fi efectuate chiar și fără expresia de activare „Hey Mercedes”, precum preluarea unui apel telefonic. Asistentul vocal este capabil să recunoască pasagerii după vocea lor.
Acestea fac parte din familia actuală de motoare Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Atât motoarele diesel, cât și cele pe benzină au acum un starter-generator (ISG) integrat pentru asistență la turații reduse ale motorului ca un hibrid ușor din a doua generație.
ISG folosește un sistem electric de 48 volți la bord, care asigură funcții precum alunecarea, amplificarea sau recuperarea energiei. Aceasta face posibilă economisirea semnificativă de combustibil. De asemenea, motoarele pornesc foarte rapid, astfel încât funcția de pornire/oprire este aproape imperceptibilă.
Transmisia 9G-TRONIC a fost dezvoltată în continuare pentru adaptarea ISG și este instalată în toate modelele din Clasa C.
A patra generație de modelele plug-in hybrid va urma imediat după lansare. Electrificarea face un mare pas înainte folosind aceleași motoare de bază. Cu o putere electrică de 95 kW și o autonomie totală electrică de aproximativ 100 de kilometri, Clasa C plug-in va funcționa în modul complet electric în multe cazuri și în multe zile fără a utiliza motorul cu combustie.